Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

Dieta în timpul sarcinii, Meniu cont utilizator

Acum, ca sunt insarcinata, ar trebui sa mananc altfel?

Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina

Pentru ca vei deveni mama este foarte important sa mananci sanatos. Mai jos iti aratam cum poti sa obtii toti nutrientii de care aveti nevoie, atat tu, cat si copilul tau.

dieta în timpul sarcinii

Daca stii ca nu te-ai hranit corespunzator nevoilor tale, este cu atat mai important sa iti calculezi mesele echilibrat, in asa fel incat sa acoperi acea gama variata din toate cele patru categorii de nutrienti: Fructe si legume. Le poti cumpara proaspete, conservate, congelate, uscate sau stoarse.

dieta în timpul sarcinii

Propune-ti cel putin cinci portii zilnice de fructe si legume. Alimente bogate in amidon. Acestea includ paine, paste, orez si cartofi. Incearca sa alegi sortimentele integrale. Mancaruri bogate in proteine. Acestea includ carne macra si de pui, peste, oua si leguminoase cum ar fi fasolea si lintea.

Incearca sa consumi cel putin doua portii de peste pe saptamana, inclusiv peste gras. Untura de peste este printre cele mai sanatoase grasimi. Acestea includ lapte, branza si iaurturi, care contin calciu. Produsele lactate, impreuna cu pestele de mare si sarea de mare, sunt surse bune de iod.

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

Ai nevoie de o multime de iod in dieta pentru a ajuta dezvoltarea sanatoasa a bebelusului tau. Trebuie sa mananc mai mult, acum ca sunt insarcinata? Corpul tau devine mai eficient atunci cand esti insarcinata, si se foloseste mai corect de mancarea pe care o consumi decat o facea inainte. Asta inseamna ca nu trebuie musai sa consumi calorii in plus in primele sase luni de sarcina.

Pentru ultimele trei luni, ai nevoie doar de aproximativ de calorii in plus pe zi. Doua sute de calorii este echivalentul a: felie de paine prajita integrala cu o cutie mica de fasole; o lipie prajita cu doua linguri rase de hummus degresat; o felie de branza cu paine prajita.

Pofta de mancare este ghidul cel mai bun pentru a vedea cat anume trebuie sa mananci.

Alimentatia pe durata sarcinii

Pofta de mancare fluctueaza in timpul sarcinii: In primele cateva saptamani apetitul poate scadea si este posibil sa nu simti nevoia de mese regulate, mai ales daca ai greturi. La mijlocul sarcinii pofta de mancare poate fi aceeasi ca inainte sau sa dea semne vagi ca ar fi in crestere. Spre sfarsitul sarcinii apetitul va creste considerabil. Daca ai arsuri sau senzatie de supra-saturare dupa masa, ar fi mai indicat sa iti programezi mai multe mese, dese si mai putin consistente. Cea mai importanta regula pe care trebuie sa o tii minte este aceea sa mananci doar cand iti este foame.

dieta în timpul sarcinii

Pastreaza o balanta a mancarurilor pe care le consumi zilnic, iar in greutate vei lua treptat, pe masura ce si copilul va creste. Ar trebui sa iau vitamine ca suplimente alimentare? Intr-o lume ideala, in dieta în timpul sarcinii nu exista greturile sau aversiunea la anumite feluri de mancare, o dieta echilibrata ar fi tot de ce ai avea nevoie. Un supliment alimentar prenatal, bazat pe vitamine si minerale, ar fi o reasigurare ca organismul tau primeste tot de ce are nevoie.

Dieta pentru sarcina

Este recomandat sa iei doua suplimente alimentare pe timpul sarcinii: micrograme mcg de acid folic pe zi, pentru primele 12 saptamâni 10 mcg de vitamina D pe zi, pe tot parcursul sarcinii Ulterior, s-ar putea sa ai nevoie si de dieta în timpul sarcinii. Nivelul de fier din organism iti va fi verificat pe durata sarcinii, iar obstreticianul tau te va sfatui cu privire la nevoie tale concrete.

Calciul este de asemenea important; va trebui sa iei dublu zilnic fata de doza normala. Ai putea lua niste multivitamine speciale pentru sarcina, care contin acid folic, vitamina D, fier si calciu.

Uita-te dupa unele care contin, de asemenea, vitamina C, vitaminele din dieta în timpul sarcinii B, cum ar fi B6 si B12, zinc, potasiu, iod si vitamina E. Nu lua suplimente care contin retinol, forma animala a vitaminei A.

In cantitati mari, poate fi toxic pentru copiii nenascuti. Vitamina A pe baza de plante cu beta-caroten este potrivita in timpul sarcinii. De asemenea, nu lua doze prea mari de de vitamine si minerale, intrucat ar putea fi daunatoare copilului. Discuta cu medicul tau ce suplimente sunt cele mai potrivite pentru tine, daca: esti vegetariana sau vegana; ai diabet sau diabet gestational; ai preeclampsia; ai nascut un copil cu o greutate mica la nastere.

Exista alimente pe care nu ar trebui sa le mananc dieta în timpul sarcinii timpul sarcinii?

Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție.

Exista unele alimente de care va trebui sa te feresti in timpul sarcinii, deoarece acestea ar putea fi nesigure pentru bebelusul tau: Branzeturi cu mucegai alb, precum Brie si Camembert, dar si cu mucegai albastru, precum Stilton.

Toate aceste branzeturi ar putea contine listeria, o bacterie care ar putea dauna copilului. Pateuri si semipreparate din carne si oua. Toate sunt posibile surse de bacterii care pot afecta copilul. Atunci cand gatesti carne si oua, asigura-te ca acestea sunt preparate in mod corespunzator. Fructe de mare, precum stridiile, sau sushi care nu a fost congelat inainte de a fi preparat. Rechin si peste-spada.