Cuvinte cheie de căutare

Diete vegetariene, Mini-ghid pentru o dieta vegetariana echilibrata – Băcănia Naturistă

Despre nutritie Dietele vegetariene si vegane devin din ce in ce mai populare in randul adultilor, dar si un numar crescut de copii diete vegetariene adolescenti adopta aceasta alimentatie. Motivele de alegere a acestei diete sunt variate si includ efecte pozitive asupra sanatatii, efecte sociopolitice, economice, ecologice si legate de drepturile animalelor. Vegan: sunt excluse toate produsele de origine animal; unii vegani nu folosesc nici mierea si au retineri in a folosi pielea sau lana. Acizi grasi Omega 3: Dieta vegetariana este bogata in acizi Omega 6, dar deficitara in acizi Omega 3, pana la absenta lor, in special in cazul veganilor. Acizii Omega 3 sunt importanti pentru creier, retina si membranele tuturor celulelor.

Dietele care sunt bogate in legume, fructe si alte alimente vegetale cum ar fi leguminoasele sau cerealele ofera o multime de diete vegetariene, inclusiv antioxidanti si fitonutrienti, cum ar fi flavonoide, resveratrol, quercetin, beta-caroten si multe alte vitamine vitale, cum ar fi vitaminele C, E si Adar si minerale, cum ar fi mangan sau fosfor si electroliti precum potasiul si diete vegetariene.

O dieta bogata in nutrienti este benefica pentru sanatatea intestinului, stimularea imunitatii si lupta impotriva bolilor, incetinirea efectelor imbatranirii si protejarea impotriva cancerului si bolilor de inima.

diete vegetariene

Sprijina sanatatea inimii Alimentatia vegetariana ofera ajutor in reducerea inflamatiilor, o cauza principala a bolilor de inima si, de asemenea, furnizeaza fibre dietetice. Cercetarile au aratat ca exista o legatura directa intre o dieta bogata in fibre si protectia crescuta impotriva colesterolului ridicat, a bolilor de inima si a diabetului zaharat.

diete vegetariene

Un studiu publicat in Jurnalul Diete vegetariene American de Cardiologie a constatat ca"un aport mai mare de alimente pe baza de legume si fructe este asociat cu un risc substantial mai scazut al bolilor cardiace coronariene". Un alt studiu publicat in a gasit dovezi conform carora dieta vegetariana poate fi benefica pentru scaderea semnificativa a indicelui de masa corporala, a ratelor ridicate ale obezitatii, a tensiunii arteriale ridicate, a nivelurilor ridicate de trigliceride si a colesterolului, plus a riscului de diabet.

Ajuta in pierderea in greutate Oamenii care mananca zilnic o cantitate mare de legume si fructe au cea mai buna protectie impotriva cresterii in greutate pe masura ce imbatranesc.

diete vegetariene

Deoarece alimentele vegetale, cum ar fi legumele si fructele proaspete, au un continut scazut de calorii, dar au volum mare si astfel ocupa mult spatiu in stomac, dau senzatia de saturatie dupa masa si impiedica supra-alimentarea. Dietele vegetariene sunt legate de un risc scazut de obezitate, plus determina complicatii reduse, cum ar fi probleme cardiace sau sindrom metabolic, ce insotesc adesea kilogramele in plus.

Sursa de enzime digestive sanatoase Daca alegeti sa includeti o cantitate suficienta de alimente crude in dieta dvs.

Dieta vegetariana - avantaje si dezavantaje

Cand sunt gatite la o anumita temperatura, enzimele gasite in alimentele crude devin adesea destabilizate. Enzimele sunt importante deoarece sunt necesare pentru a descompune alimentele in unitati nutritionale mai mici pe care organismul le poate procesa mai usor.

Sus Primul aspect de care trebuie sa tineti cont in schimbarea radicala a regimului alimentar este distinctia dintre dieta vegetariana si alte variatiuni ale sale. Un regim alimentar vegetarian exclude in mod complet carnea, inclusiv pe cea de peste. Un regim lavo-ovo-vegetarian permite consumul de lactate si oua, insa nu si pe cel al carnii de orice tip. O dieta lacto-vegetariana presupune introducerea lactatelor in meniu, dar nu si a oualor, in timp ce regimul ovo-vegetarian permite consumul de oua, fara cel de lactate de orice fel.

Unele substante nutritive, cum ar fi vitaminele, mineralele si aminoacizii, sunt distruse sau modificate atunci cand alimentele sunt gatite la temperaturi ridicate sau pe perioade lungi de timp. Consumul ridicat de alimente gatite creeaza deseuri in organism, care nu mai servesc in nici un fel organismului si duc adesea la incarcarea sistemului digestiv.

In timp ce pancreasul si alte celule produc si ele enzime in organism, alimentele crude vin ca un suport in plus de enzime care sa favorizeze digestia si asimilatia.

diete vegetariene

Intr-o dieta alimentara ce contine doar alimente gatite termic, pancreasul si alte organe pot deveni suprasolicitate din cauza faptului ca nu exista o sursa exterioara de enzime. Evitarea aditivilor si altor substante daunatoare ce se pot gasi in produsele pe baza de carne Atunci cand carnea este gatita la temperaturi ridicate, pot fi creati anumiti compusi chimici numiti amine heterociclice care pot avea efecte carcinogene. Cercetarile diete vegetariene recent au evidentiat o legatura intre consumul de produse din carne excesiv prelucrate si riscul crescut de cancer.

diete vegetariene

Cu cat este mai mare temperatura de preparare a carnii, cu atat creste sansa sa fie create aceste produse secundare daunatoare. Dietele vegetariene elimina carnea procesata mezeluri, conserve de carne, etc. Pe de alta parte, proteinele vegetale ofera aminoacizi tipurile si cantitatea specifica difera de la aliment la alimentplus fibre si antioxidanti, fara dieta cu ceaiuri secundare daunatoare.

By: Author Ruxandra Home » Bine de stiut » Dieta vegetariana Cum sa adopti o dieta vegetariana sanatoasa Dieta vegetariena a devenit extrem de populara in zilele noastre iar asta nu poate decat sa ma bucure! Motivele care ii determina pe oameni sa aleaga aceasta cale sunt diete vegetariene, dieta vegetariana avand o multitudine de beneficii pentru sanatate, cum ar fi reducerea riscului de boli de inima, diabet si unele forme de cancer dar si beneficii ce tin de etica si ecologie. Din nefericire, unii vegetarieni se bazeaza prea mult pe alimentele procesate, care pot fi bogate in calorii, zahar, grasimi si sodiu. Acestia nu consuma suficiente fructe, legume, cereale integrale si alimente bogate in calciu, pierzand astfel din substantele nutritive esentiale.

Sustine protectia fata de mediu inconjurator si animale Multi oameni aleg sa elimine din dietele lor alimentele pe baza de carne pentru a reduce supra-exploatarea. Alimentale vegetale necesita mai putine resurse naturale, cum ar fi apa si altele. Fabricarea de alimente din carne necesita o proportie mai mare de apa, pamant, combustibili fosili si energie decat majoritatea alimentelor vegetale.

diete vegetariene

Suplimentar, datorita consumului excesiv de carne din ultimii ani, fermele animale s-au extins, iar metodele agresive si inumane de crestere a pasarilor sau mamiferelor, cu unicul scop de a produce mai multe resurse intr-un timp diete vegetariene mai scurt, sunt ingrijoratoare.

Animalele sunt private de o viata normala in natura, in schimbul cresterii lor in spatii inchise, private de spatiu de miscare si hranite cu alimente bogate in substante de sinteza care sa le grabeasca cresterea si masa musculara.